Na wakacje wybieramy Turcję...

Na początku 2010 roku podjęliśmy decyzję o spędzeniu wakacji w Turcji. Zimowe miesiące upłynęły nam na wyszukiwaniu ciekawych miejsc wartych zobaczenia, znalezienia najlepszej bazy wypadowej no i biura turystycznego, z którym moglibyśmy polecieć. Szukając  miejscowości, która miała stać się naszą bazą wypadową, a także miejscem wypoczynku kierowaliśmy się następującymi wytycznymi: jak najmniej zatłoczona miejscowość, mająca niską zabudowę z małymi hotelami, ciekawa okolica, atrakcyjna oferta biura podróży.
Już na samym początku skreśliliśmy najbardziej znany i oblegany przez turystów region jakim jest chyba najpopularniejsza w Polsce i nie tylko Riwiera Turecka.
Widok olbrzymich hoteli stojących prawie jeden na drugim skutecznie zniechęcił nas do wyjazdu w te okolice.

Turcja Egejska - Fethiye
Przeglądając fora, czytając różne poradniki turystyczne nasz wybór padł jednogłośnie na region znany pod nazwą Turcja Egejska. Uwagę naszą zwróciło przepięknie położone, niewielkie miasteczko portowe Fethiye leżące w najbliższym sąsiedztwie jednego z najpiękniejszych miejsc na świecie czyli Błękitnej Laguny w Oludeniz. Opis Fethiye znajdziecie w zakładce Zwiedzanie Fethiye

Plaża w Fethiye
Na początku, nasze zapędy nieco ostudziły dość drogie oferty biur podróży ale po wnikliwym ich przejrzeniu okazało się, że wśród drogich i luksusowych hoteli można również znaleźć skromniejsze hoteliki.
Ponieważ na wakacje jeździmy na okres minimum 14 dni cena za pobyt jest dla nas dość istotna. Drugim ważnym elementem przy doborze opcji wyjazdu było miejsce wylotu. Ponieważ mieszkamy w Poznaniu tylko lotnisko Ławica wchodziło w grę.

Podstawowym minusem w wyszukaniu optymalnej opcji jest fakt, iż nasze biura turystyczne traktują region Turcji Egejskiej po macoszemu i dosłownie tylko trzech turoperatorów miało w swojej ofercie po kilka propozycji wyjazdu do Fethiye.

Hotel Bezay w Fethiye Calis
Zdecydowaliśmy się na hotel Bezay - skromny hotelik leżący w odległości ok. 150 m od plaży, mający do dyspozycji 42 pokoje (łazienka + indywidualna klimatyzacja), z dużym basenem, oferujący wyżywienie w opcji HB (śniadanie i obiadokolacja).
Szegółowy opis hotelu oraz plaży, można przeczytać w zakładce Hotel Bezay i plaża w Fethiye Calis
Oferta, którą wybraliśmy okazała się w 100% trafiona gdyż w następnym roku (2011) bez wahania przyjechaliśmy w to samo miejsce!

Wycieczki fakultatywne

Właściwie każda wycieczka oferowana przez miejscowe tureckie biuro turystyczne czy też rezydenta jest warta tego aby z niej skorzystać. W odpowiednich zakładkach opisujemy nasze wrażenia z wycieczek, na których byliśmy.
Romantyczny rejs stateczkiem - 12 wysp
Niesamowite eskapada - Jeep Safari - Tlos-Yakapark-Saklikent-Patara
Rejs łodzią po tureckiej Amazonce - Dalyan
Na kolejnych stronach chcielibyśmy przekazać  ważne i mniej ważne informacje, a także podzielić się naszymi doświadczeniami zdobytymi podczas dwóch pobytów w tym uroczym miejscu.
Szukającym ciekawych miejsc być może ułatwimy dokonanie właściwego wyboru.

Aktualna pogoda w Fethiye

1. Bardzo fajny blog, dużo przydatnych informacji. Właśnie dziś zakupiliśmy z mężem wycieczkę do Turcji, również na wybrzeże Egejskie. Nie możemy się doczekać :)

2. Tak samo uważam że ten blog jest bardzo ciekawy.Na pewno zainteresuje bardzo dużo ludzi.Jestem tego pewny.

3. Turcja jest stosunkowo tania. Za fajny hotel z wypasionym jedzeniem nie trzeba wcale dużo płacić. To kusi turystów.

4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

5. Osobiście staram się dość dużo podróżować, jednak w samej Turcji jeszcze nie miałam okazji bywać. Może całkiem niedługo to nastąpi, gdyż na ten rok jeszcze nie mam planów wakacyjnych. Wiem, że z pewnością będę używała kalkulatora https://kioskpolis.pl/kalkulator-turystyczny/ który jak dla mnie jest dobrym narzędziem do tego, aby uzyskać dobre ubezpieczenie turystyczne.

6. Ja w tym roku byłem w Turcji na wakacjach z moją rodziną i przed wyjazdem kupiliśmy ubezpieczenie turystyczne na https://rankomat.pl/kalkulator/ubezpieczenia-turystyczne/ bo mieli najtańsze oferty na rynku.

7. Wydaje mi się, że przy okazji pożyczek warto jest wspomnieć także na co należy zwracać uwage przed wzięciem jej, tak aby wybrać jak najlepszą dla siebie ofertę. Wszystkiego moim zdaniem na ten temat możecie dowiedzieć się z tego artykułu https://lowcachwilowek.pl/darmowe-chwilowki/ i na pewno warto będzie abyście go przeczytali.

8. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

9. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

10. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

11. Turcja to bardzo popularny kierunek urlopowy wśród Polaków. Sam często tam wyjeżdżam, oczywiście pamiętając o porządnym ubezpieczeniu turystycznym.

12. Znajdź doskonałe konto osobiste dzięki naszemu rankingowi! Porównaj oferty, odkryj najlepsze rozwiązanie dopasowane do Twoich finansowych preferencji. Wybierz z mądrością i ciesz się korzyściami najlepszego konta bankowego. https://www.bank-ranking.pl/ranking-kont-osobistych